- Det var egentlig ikke planen å bli maler, men bestefaren min drev eget malerfirma og var en stor pådriver for meg, forteller Tore Hermansen. Foto: SnilleBilder
Sist oppdatert: 15-09-2024 Annonsørinnhold

Kunden er alltid i fokus!

På Giske i Møre og Romsdal finner vi Tore, en maler med lang erfaring i faget og en stor lidenskap for sjøen og havet.

For andre år på rad har han nådd finalen i Norges hyggeligste håndverker, noe som viser at hans arbeid blir høyt verdsatt av både kunder og kollegaer.

Selv beskriver han seg som en livsglad og oppegående fyr, en beskrivelse som reflekteres i nominasjonene han har fått.

«Tore er en fremragende maler med hjerte for faget.» skriver Kurt Tysnes, og Kjetil Berge skriver «Han er positiv og kreativ, og har kundefokus så det holder, og jeg heier selvfølgelig på Tore!».

Veien til å bli maler ble til ved en tilfeldighet

Selv om Tore i dag er en stolt fagmann, var det på grunn av familien han endte der han er nå.

- Det var egentlig ikke planen å bli maler, men bestefaren min drev eget malerfirma og var en stor pådriver for meg, forteller Tore.

Se intervju med Tore her

Etter en kort prøveperiode med penselen var det gjort, og karriereveien var klar.

Foto: SnilleBilder

Malestrøk på tradisjonelle bygg

Tore er stolt av arbeidet han gjør, men syns det er ekstra stas å få jobbe på verneverdige bygg. Han har for eksempel vært en del av malerteamet som jobbet ved ærverdige Bogstad Gård i Oslo.

- Her drev vi med antikvarisk arbeid. Holmenkollen Park Hotell er også et godt minne, sier han, og trekker særlig frem læremesteren fra denne tiden som en som har utgjort en forskjell.

På spørsmålet om hva som er hans favorittverktøy svarer han ikke overraskende pensler til finarbeid. Selv om Tore trives godt med å jobbe på tradisjonelle og verneverdige bygg, så består hverdagen mest av forsikringsjobber på tak og vegger.

I løpet av arbeidshverdagen møter denne hyggelige maleren alle mulige kunder, og har lært seg å være en serviceinnstilt fagmann, uansett hvilken utfordring han møter.

- Det er viktig å være hyggelig med kunder og kollegaer, understreker han.

Det gjør Tore ved å være seg selv, og møte enhver kunde med et stort smil.