Previous
Next
-Har du først sett verdien av å digitalisere, så skjønner du at penn og papir ikke fungerer i nærheten så godt. Gründer og daglig leder i SmartDok, Bjørn Tore Hagberg. Foto: SmartDok
Sist oppdatert: 01-02-2024 - Annonsørinnhold

SmartDok fungerer like bra for liten og stor

Gründer og daglig leder i SmartDok, Bjørn Tore Hagberg mener at nettopp det at han selv ikke er «født» digital har vært en styrke når man har skapt og utviklet systemer for andre «ikke» digitale.  

Han påpeker at det å kunne dokumentere kompetanse, rutiner, at man jobber systematisk med HMS og KS i mange tilfeller vil være helt avgjørende for å få jobber, og at dokumentasjon i SmartDok utvilsomt kan bidra til å vinne anbudskonkurranser. 

– Det stilles jo krav til sertifiseringer, som for eksempel ISO 9001, for enkelte jobber og her fungerer SmartDok som et system for å støtte opp rundt blant annet dette. 

Les også: Support i verdensklasse!

-Det finnes fortsatt en del motstand mot digitale systemer.

-Man tror det skal ta for mye tid, være komplisert eller at de ansatte ikke skal få det til, men vi er og har vært digitale i mange år gjennom bruken av smarte telefoner, nettbank, sosiale medier osv.

-Har du først sett verdien av å digitalisere, så skjønner du at penn og papir ikke fungerer i nærheten så godt. 

Tre årsaker til å velge SmartDok:
1. SmartDok er enkelt å komme i gang med, og vi hjelper deg raskt i gang
2. Alle får til å bruke SmartDok! Om du kan sende en sms, så får du til å føre timene dine i SmartDok
3. SmartDok har en support i verdensklasse

I konstant utvikling
– Jeg stortrives i SmartDok sammen med mine kunnskapsrike, kreative og artige kollegaer. Vi har trivelige kunder som gir gode innspill til videreutvikling av SmartDok ved å spille inn ønsker og behov for blant annet maler og funksjoner.

-Dette samarbeidet øker HMS-kompetansen både hos oss og ute i bedriftene, sier HMS rådgiver, Evy Olsen

– Et godt digitalt HMS-system trekkes nå frem som et viktig tiltak for bærekraft. Ved å ta i bruk et effektivt digitalt verktøy for HMS i hverdagen forebygges skader og ulykker. HMS rådgiver Evy Olsen. Foto: SmartDok

-HMS er viktig av mange årsaker: Vi har ingen å miste, og godt arbeid med HMS kan forebygge de tragiske ulykkene i alle bransjer.

-Bygg- og anleggsbransjen har mange oppgaver som kan gå veldig galt dersom HMS-kompetanse ikke er til stede både i planlegging, risikovurderinger, sikring og i rutiner for trygg utførelse, sier Olsen

– Et godt digitalt HMS-system trekkes nå frem som et viktig tiltak for bærekraft. Ved å ta i bruk et effektivt digitalt verktøy for HMS i hverdagen forebygges skader og ulykker.

-Man får trygge og sikre arbeidsplasser, lavere fotavtrykk i miljøet og effektiv drift gir bærekraft.

For arbeidsgiver sin del er det viktig at SmartDok som system er enkelt i bruk, slik at man er trygg på at terskelen for å få tak i informasjon og melde inn skader og nesten-ulykker er lav. 

Les også: Sykepleieren med hjerte for HMS

Sykepleierens brennende engasjement for HMS/KS handler om gode rutiner som tar vare på og sikrer mennesker.

Med kundeservice og support i fokus
– Jeg er så heldig å få jobbe med et team av dyktige, engasjerte og effektive mennesker som er veldig glad i jobben sin og kundene våre.

-De er glødende opptatt av å finne gode løsninger på problemstillinger og spørsmål som våre kunder opplever i hverdagen sin. Det forteller Gunn Elin Lyng, Support & Customer Success Manager til Norsk Byggebransje. 

– Jeg er så heldig å få jobbe med et team av dyktige, engasjerte og effektive mennesker som er veldig glad i jobben sin og kundene våre. Gunn Elin Lyng, Support & Customer Success Manager. Foto: SmartDok

-Vårt mål er at kunden skal stole på at de får rask, engasjert og god hjelp. Henvendelser sendt inn før klokken 12 skal besvares samme dag, og henvendelser etter klokken 12 skal besvares innen klokken 12 neste dag. 

–Når vi ser tilbake på 2021 kan vi stolt si at snitt responstid på telefon var på under 50 sekunder.
Support strekker seg langt for å bistå kunden, og forsøker alltid å gjøre sitt beste for å finne en god løsning.

-Det er ikke bestandig de kan hjelpe, og da er det godt å ha et nært samarbeid på tvers av avdelingene i SmartDok. Ved behov er det alltid en fra Utvikling-, Customer Success eller fra Salgsavdelingen som kan bistå.

-Vi jobber hardt for hele tiden å øke verdien av SmartDok for våre kunder.

Les også: Glødende engasjement for kunden

-Vi hjelper nye kunder med å komme i gang og tilbyr faghjelp til våre eksisterende kunder. Kundenes utfordringer kan variere fra de større til de helt små, og ofte er det sesongbasert

– Vi forsøker å være løsningsorienterte, finner ofte gode løsninger dersom det oppstår utfordringer i SmartDok og jeg tør påstå at vi løser dette raskt..

-Tilfeldigheter førte meg fra finansbransjen til SmartDok og jeg har ikke angret på bytte av jobb.

-Ekstra stolt gjør det meg at jeg er ansatt i et firma hvor vår daglige leder og gründer av selskapet har våget å satse, ofret mye og fått SmartDok dit det er i dag, forteller en engasjert Lyng. 

SmartDok bestill en demonstrasjon