SmartDok - Hva våre kunder og brukere sier
Timefangst, full kontroll på dokumentasjon og forenklingen av hverdagen
-SmartDok har kunnskap og bransjeerfaring, de forstår nøyaktig hva vi driver med og vet hvilke utfordringer vi har. De er innovative, virkelig lytter til oss og har en service som savner sidestykke, sier daglig leder i Grunnarbeid Vest AS, Arild Hatland.
-Kravene til dokumentasjon skapte tidligere store utfordringer, nå har vi full kontroll. Dermed har vi også riktig fakturagrunnlag direkte synkronisert i vårt regnskapsprogram. Til og med lønnskjøring er en drøm, ler han.
-Integrasjonsmulighetene er et stort pluss, og jeg kan ikke få fullrost alle muligheter som finnes i systemet. Våre 13 ansatte i alderen 14-55 omfavnet systemet fra første dag, og skjønner nytten av det.
-Digitaliseringen sparer oss en plass mellom 30 000 og 50.000 kroner i måneden.
Gjør deg selv en tjeneste, gjør hverdagen enklere for deg selv!
-Vi gikk for SmartDok i 2017 og det er fjernt for oss å gå tilbake til manuelle timelister.
-Med ca. 90 ansatte og en snittalder som er over gjennomsnittet, var det klart litt motstand internt i begynnelsen. Men systemet er intuitivt, brukervennlig og enkelt å forstå, uavhengig av tidligere kunnskap om data eller smarttelefon.
-SmartDok er kanskje ikke størst, men de skiller seg ut i markedet. De gjorde det trygt for oss å teste systemet, har hele tiden vist oss at de bryr seg om sine kunder og tar oss på alvor. Vi får tett oppfølgning og føler oss ivaretatt.
-Et stort pluss at de alltid spør etter tips om hvordan de kan forbedre sine tjenester og at de har en support som er veldig bra. Noen fakturaer betaler man med større glede enn andre, og SmartDoks er en av dem, sier prosjektleder Marius Østberg Olsen i Kynningsrud Fundamentering AS.
Superbruker på kort tid
-Vi er veldig positive til, og fornøyde med SmartDok. Det startet med timeregistrering, men vi la fort til flere moduler. Det bidrar til god kontroll, full oversikt og en mer effektiv arbeidsdag. Veldig greit ved fakturering og dokumentasjon av bilder og utførte oppdrag, sier daglig leder Svend Ingvar Hoel Larsen i Larsen Maskin & Transport AS.
-Rapporter og dokumentasjon hentes ut med et enkelt tastetrykk. Vi vet når maskiner må inn til service, deler byttes eller ansattes kompetanse må oppdateres. Det å kunne dokumentere våre ansattes kompetanse så lett bidrar til at både eksisterende og potensielt nye oppdragsgivere raskt får en oversikt.
-Men som alltid, vil man ha full effekt av nye verktøy må man ta seg tid til å lære systemet skikkelig og sørge for at alle ansatte får en god introduksjon til systemet. Da først får man valuta for investeringen. Vi har 20 lisenser som brukes av alt fra lærlinger til godt erfarne fagfolk som alle skjønner at dette hjelper bedriften og fellesskapet. Jeg tror at selv små firma vil få stor effekt.
Vi stiller høye krav!
-Vi er en allsidig entreprenørbedrift med bred kompetanse innen prosjektledelse, eiendomsutvikling, tømring- og betongarbeid. Med ca. 90 ansatte stiller vi høye krav til oss selv, våre underleverandører og samarbeidspartnere.
-Starten på vårt samarbeid med SmartDok i 2016 var et behov for timeregistrering. Vi hadde et tungvint system, vurderte markedet og den gang kom de best ut. Viktigst for oss var brukervennlighet uten masse finesser. Med app og mobilbasert system var det så imponerende enkelt at vi slapp opplæring.
-I løpet av de 5 årene vi har brukt systemet har de utviklet verktøyet mye, brukervennligheten er enda bedre, og vi har lagt til flere moduler basert på våre behov. Vi har tatt i bruk nesten alt.
-Med verktøyoppfølgning har vi full kontroll på maskiner og verktøy, vet hvor det befinner seg til enhver tid og kan flytte det mellom ulike prosjekt når det passer. Det er fleksibelt og alt faktureres riktig prosjekt til enhver tid.
-HMS, sjekklister, bilder, alt registreres på prosjektnivå. Vi kan dokumentere hvilken kompetanse våre ansatte har i henhold til norsk standard, og vet når det er tid for oppfriskning og faglig påfyll.
-Nå kan du nesten tro at jeg er ansatt i SmartDok, men jeg er oppriktig. Det er relativt uinteressant for oss å bytte system. Det dekker våre behov, er godkjent av revisor, sparer meg tid, energi og penger.
-Rask respons, egen kontaktperson og kort vei til hjelp. Har vi innspill tas det hånd om direkte, men egentlig må jeg innrømme at vi slipper å ringe dem, takket være deres gode oppfølgning av oss som kunde, sier Håkon Honnemyr, Økonomisjef hos VEF Entreprenør AS.