Sist oppdatert: 22-01-2022- Annonsørinnhold
SmartDok - Entreprenørens beste venn
Det digitale eventyret startet i Alta i 2005. Langt forut for sin tid så IT-lærer og gründer, Bjørn Tore Hagberg, behovet for og muligheten til å effektivisert dokumentasjon innen bygg- og anleggssektoren.
Finnmark-bedriften har vokst fra 2 til 50 ansatte, som daglig betjener over 2500 kunder og 65.000 brukere. For å sikre at deres kunder alltid har det beste verktøy for hånd, jobber hele 40% av arbeidsstyrken til SmartDok kontinuerlig med utvikling av verktøyet.
Inngående bransjekunnskap
-Innsikt og bransjekunnskap kan vi aldri bli for gode på. Den dagen vi slutter å ta til oss ny kunnskap er det for sent. Flere av våre ansatte har selv jobbet i mange år innen bygg og anlegg. Det sikrer at vi har inngående kjennskap til ulike bransjer, bedrifter og hverdagen i en entreprenørbedrift sier Lasse Sørnes.
-SmartDok har kunnskap og bransjeerfaring, de forstår nøyaktig hva vi driver med og vet hvilke utfordringer vi har. De er innovative, virkelig lytter til oss og har en service som savner sidestykke.
Daglig leder i Grunnarbeid Vest AS, Arild Hatland. Les mer
- SmartDok er i dag Skandinavias mest brukte bransjeløsning og våre ansatte jobber hver dag for å tilegne seg kunnskap om hvilke utfordringer og behov våre kunder har. Ved å lytte til våre brukere og vise at vi setter pris på dem, gir de oss inspirasjon til å utvikle verktøyet videre og forbedre vår service.
Trygghet gjennom partnerskap med Visma
-Visma har i mange år satset tungt på skybasert programvare innenfor B2B-markedet. Bygg- og anleggsbransjen var et segment de ønsket å komme inn på og SmartDok var en naturlig partner. I 2018 kom de inn på eiersiden og sammen står vi rustet til å sørge for at SmartDok forblir den beste og mest brukte løsningen i Skandinavia også i fremtiden.
-Med ca 90 ansatte og en snittalder som er over gjennomsnittet, var det klart litt motstand internt i begynnelsen. Men systemet er intuitivt, brukervennlig og enkelt å forstå, uavhengig av tidligere kunnskap om data eller smarttelefon. Prosjektleder Marius Østberg Olsen i Kynningsrud Fundamentering AS. Les mer
La oss hjelpe deg med å få en enklere hverdag
-Krav til dokumentasjon og kontroll har økt enormt de siste årene, men det betyr ikke at alle bedrifter og bransjer møter de samme kravene, eller har de samme behovene. Dette vet vi i SmartDok. Derfor lar vi alle våre kunder selv velge de modulene de har behov for, og kun de.
-Timeregistrering, kompetanseoversikt, verktøyoversikt, maskinservice, HMS/KS, kjørebok, eller rodeliste. Penn og papir fungerer fortsatt, men det er tidkrevende og uoversiktlig. Med SmartDok blir alt digitalt og resultatet er bedre oversikt, lavere kostnader og en forenklet, mer produktiv arbeidsdag.
Kunden i fokus
-Det er det absolutt viktigste for SmartDok. Hos oss får du markedet beste oppfølgning og service, vi er lett tilgjengelig og løsningsorienterte. Med pålitelighet og evne til å forenkle skal vi fortsette skape vår historie sammen med våre kunder og brukere!
-Med verktøyoppfølgning har vi full kontroll på maskiner og verktøy, vet hvor det befinner seg til enhver tid og kan flytte det mellom ulike prosjekt når det passer. Det er fleksibelt og alt faktureres til riktig prosjekt til enhver tid. Håkon Honnemyr Økonomisjef, VEF Entreprenør AS. Les mer