Daglig leder og ansvarlig utgiver Ellen Øiesvold Palsén, med Sven Arild Bransdal, markedssjef i EL-PROFFEN. Foto: Norsk Byggebransje
Sist oppdatert: 18-12-2024 Bransjeprat

EL-PROFFEN fornyer samarbeidet med Norsk Byggebransje

EL-PROFFEN, Norges ledende elektrikerkjede, har valgt å fornye samarbeidet med Norsk Byggebransje for nok et år.

Etter flere år som Partner i Fokus har partnerskapet utviklet seg til et solid samarbeid som gir EL- PROFFEN synlighet og styrket merkevare i byggebransjen.

Suksess gjennom langsiktig samarbeid

Sven Arild Bransdal, markedssjef i EL-PROFFEN, peker på hvordan samarbeidet har blitt bedre over
tid.

- Den største fordelen som jeg ser det, er at vi blir godt kjent med hverandre når vi har denne kontakten over flere år.

- Vi lærer hva Norsk Byggebransje sitt publikum er interessert i og de som jobber i Norsk Byggebransje ser hva vi prioriterer. Det gjør samarbeidet bedre og bedre, og gjør at vi enklere kan spille hverandre gode.

Styrket synlighet i bransjen

Synlighet i riktig miljø er viktig for EL-PROFFEN og Norsk Byggebransje gir oss tilgang til en relevant, og verdifull målgruppe.

- Publikumet som Norsk Byggebransje har, er et veldig viktig publikum for oss. Vi ønsker å være synlig i et miljø hvor det er fokus på denne bransjen og det får vi via Norsk Byggebransje.

- Når vi ser at merkevaren styrker seg og får tilbakemeldinger fra bransjen om at vi er synlige, beviser det at vi har gjort et godt valg med dette samarbeidet, sier han.

En naturlig fornyelse for 2025

Beslutningen om å fornye avtalen for 2025 var enkel for EL-PROFFEN. Veksten i målgruppen har vært en viktig drivkraft bak beslutningen.

- De årene vi har hatt samarbeid har vi lært hverandre å kjenne og siden vi hvert år ser at målgruppen vi når via Norsk Byggebransje vokser, er det fornuftig for oss å fornye samarbeidet.

- Det gir oss muligheten til å holde en jevn og god tilstedeværelse i bransjen, fortsetter Bransdal.

En viktig del av markedsføringsstrategien

Samarbeidet med Norsk Byggebransje er en viktig brikke i EL-PROFFENs overordnede markedsføringsstrategi.

- Vi skal nå ulike målgrupper, og denne delen av bransjen kan være vanskelig å nå regelmessig. Derfor er denne avtalen viktig for oss, for å ha en jevn tilstedeværelse i byggenæringen, sier han.

Råd til andre selskaper i byggebransjen

Til selskaper som vurderer et samarbeid med Norsk Byggebransje, har Bransdal noen gode råd:

- Om målgruppen er den rette, så er det beste rådet mitt å snakke med de som jobber i Norsk Byggebransje.

- En god plan for hvordan samarbeidet skal være er viktig og der kan Norsk Byggebransje mye om hva som fungerer. Det handler om å ha klare mål og en strategi som sikrer at samarbeidet gir resultater.

En dedikert plattform for bransjen

Norsk Byggebransje fungerer som en dedikert plattform for markedsføring og synlighet i byggebransjen, noe EL-PROFFEN ser stor verdi i.

- Det er viktig på to måter: Alt innholdet er relevant for målgruppen, så vi er sikre på at de som jobber i bransjen vil finne informasjonen og kommer tilbake gang etter gang.

- Vi kan også lære av hva vi har gjort på plattformen og bli bedre. Når vi har en dedikert plattform, har vi mye bedre tilbakemeldinger å forholde oss til, slik at vi kan optimalisere og treffe målgruppen på en best mulig måte, sier han.

Ser fremover mot et fortsatt sterkt samarbeid

EL-PROFFEN ser lyst på fremtiden og videre samarbeid med Norsk Byggebransje. De vektlegger betydningen av kontinuerlig dialog, målsetting og oppfølging for å sikre suksess.

- Jeg ser for meg at vi har gode møter gjennom året hvor vi diskuterer hva vi har oppnådd, hva de nye målene er og hvordan vi skal nå dem.

- Så vet vi at når vi har satt en plan, så følger vi den og måler om vi er på rett vei, avslutter Bransdal.

Med fornyet avtale og klare ambisjoner er EL-PROFFEN godt posisjonert til å fortsette sin sterke tilstedeværelse i bransjen gjennom samarbeidet med Norsk Byggebransje i 2025.

Ekstra motiverende

- EL-PROFFEN jobber med hodet og hjerte på rett plass, sier daglig leder og ansvarlig utgiver Ellen Øiesvold Palsén.

- Norges største innkjøpskjede omsetter for over 1 milliard årlig. Der fortjeneste og trygg drift er noe vi alle må tenke på, vektlegger EL-PROFFEN mennesker like høyt, både i kjeden og utenfor.

- Det gjør det ekstra motiverende for oss å jobbe med deres synlighet.

- Norges største elektrikerkjede har vist oss gjennom flere år at de bryr seg og tar ansvar for eget fag, yrkesfag og bransjen som helhet. 

- De er sponsor for Norges hyggeligste håndverker, kjeden står bak TV-serien Elektrikerne og de er en av hovedsponsorene for Bartekampen for å nevne noe.

- De setter bærekraft og samfunnsansvar i forsete og vet at elektrobransjen spiller en viktig rolle i det grønne skiftet, der elektrifisering og fornybar energi står øverst på agendaen.

Les mer: Bærekraftig forretningspraksis

- Kjedekontoret gjør en fantastisk innsats for sine mer enn 180 medlemsbedrifter rundt om i landet.

- Vi er takknemlig for muligheten til å få bli kjent med stadig nye EL-PROFFER, takker for tilliten og gleder oss til å fortsatt fortelle norsk byggebransje hvem de skal kontakte og hvorfor, avslutter Øiesvold Palsén.