SmartTræff 2021: Etter et år hvor mange i bygg- og anleggsbransjen har opplevd utfordringer har SmartDok hatt steinhard fokus på videreutvikling av sine tjenestene som gir deres kunder merverdi, skaper kvalitet og løser prosjektoppgaver. Foto: SmartDok
Sist oppdatert: 22-04-2021

SmartTræff 2021 - Ambisjoner, sjarm og engasjement

Norsk Byggebransje har hatt fornøyelsen av å følge SmartDok gjennom mange år og er oppriktig glad for å få jobbe med dem, og for dem.

Du kan ikke unngå å bli glad i denne gjengen. De byr på seg selv med nordnorsk humor og service i særklasse. Det siste har vi ikke fra dem, men fra deres kunder.

Nå har vi også hatt fornøyelsen av å være med på vårt første SmartTræff. Digitalt i disse tider, men jammen ønsket vi oss til Alta for å oppleve denne gjengen “live”. 

SmartDok leverer og imponerer
Etter et år hvor mange i bygg- og anleggsbransjen har opplevd utfordringer har SmartDok hatt steinhard fokus på videreutvikling av sine tjenestene som gir deres kunder merverdi, skaper kvalitet og løser prosjektoppgaver. 

SmartDok har 3 utviklingsteam som alle jobber tett på kundene, for å sikre at deres mer enn 2 500 kundene og over 65.000 brukere alltid tas godt vare på. 

Team 1: Puls på prosjektet
Team 2: HMS/KS
Team 3: Time, lønns- og faktureringsdata

Nyhetene haglet under årets SmartTræff. Helse, miljø, sikkerhet, kvalitetssikring,integrasjoner, smittevern, forenkling og kompetanse osv. 

Muligheten for å lage egen HMS håndbok i henhold til oppdatert regelverk stakk ut, for ikke å snakke om at det er enkelt å hente ut tilpassede rapporter som dokumentasjon til ditt neste anbud. 

I nord ligger ingen på latsiden og deltakerne på årets SmartTræff ble utfordret flere ganger: Hva mer trenger dere? Hva kan vi forbedre ytterligere? Hvordan kan vi gjøre deres arbeidsdag lettere? 

Vi er imponerte over de ukronede konger i nord og gleder oss til å se hva de finner på i året som kommer. 

Hva er oppdatert i SmartDok siste året? 
Kortversjon av oppdateringer nedenfor, komplett oversikt kan leser her

Grunnmodul

  • Pushvarsel til bruker
  • Ny kompetanseoversikt
  • Pushvarsel til ansatte
  • Intern kontaktliste 
  • Prosjektdashboard 
  • Ny side for firmadetaljer 
  • Forbedring av funksjon rund etterspørring av godkjenning
  • Mer fleksibelt fakturagrunnlag 
  • Nytt design på hovedmenyen 

Integrasjoner

  • PowerOffice 
  • Visma.net 
  • Tripletex 

Mannskapslister

  • Egendefinert form på prosjektets geofence for mannskapslister

Varemodul

  • Strekkodeskanner for vareregistrering
  • HMS/KS Pro
  • HMS-håndbok 
  • Malbibliotek for KS-skjemamaler 
  • Forbedringer på RUH/kvalitetsavvik 
  • Send inn forbedringsforslag og positive observasjoner
  • Mulighet for brukere å opprette ny SJA (
  • Kunne avvise en ikke-relevant RUH eller kvalitetsavvik 
  • Forbedringer på HMS-håndboken
  • Kunne signere SJA på egen enhet 
  • Mulighet for å bruke eksisterende SJA 
  • Kunne flytte et utvalg bilder 

HMS/KS

  • Forbedret oppløsning på innsendte bilder