SmartDok - Har du kontroll på egen kompetanse?
SmartDok: Som prosjektleder er det svært gunstig å ha en oversikt over de ansattes kompetanse, både før og underveis i prosjektet. 
Sist oppdatert: 22-10-2024 Annonsørinnhold

Har du kontroll på egen kompetanse? 

Har du kontroll på ansattes kurs og sertifiseringer? Krav om kompetanse er blitt mer og mer vanlig og med SmartDoks brukervennlige kompetansemodul har du full oversikt. 

SmartDok er en digital kompetanseoversikt som gjør ditt selskap bedre rustet til å vinne anbud, og ha bedre forutsetninger for å lykkes med prosjekter. 

Krav fra oppdragsgiver om kompetanse er blitt mer og mer vanlig. Har du kontroll på de ansattes kurs og sertifiseringer? 

For at din bedrift skal kunne vinne anbudsrunden og deretter lykkes med oppdraget, kan det å ha de ansattes kurs, sertifiseringer og egenskaper tilgjengelig være alfa og omega. Flere og flere oppdragsgivere har nå strenge krav til hvilke egenskaper utfører skal ha. 

Heldigvis finnes det løsninger hvor du enkelt kan ha kontroll, og ikke minst vedlikeholde, bedriftens kompetanse digitalt. 

Hva bør et system inneholde? 
En kompetanseoversikt skal være et verktøy som er brukervennlig og lett å vedlikeholde. Vi mener det må inneholde disse 6 komponentene: 

  • Oversikt over all kompetanse i firmaet 
  • Varslingsfunksjon 
  • Søke- og filtreringsfunksjon 
  • Oversikt over utløpsdato 
  • Lage tilpassede rapporter 
  • Anleggsgartner i full sving 
SmartDok - Har du kontroll på egen kompetanse?
Dersom oppdragsgiver krever at deler av prosjektet skal utføres av en anleggsgartner, så vil en kompetanseoversikt være et svært godt verktøy for å ha oversikt eller gi en oversikt til oppdragsgiver. Foto: SmartDok AS

Planlegg prosjektene bedre 
Har du et prosjekt du skal i gang med? Da kan det være lurt å se over hvilke egenskaper du trenger for å lykkes. En oversikt over tilgjengelig kompetanse kan hjelpe deg med å avklare hva du allerede har og hva du mangler. 

Når oppdragsgiver krever det
Med et system som SmartDok har du en fullstendig oversikt over utdanning, kurs og sertifikater på alle arbeidere i bedriften dersom oppdragsgiver krever dokumentasjon på kompetanse. Skriv ut rapport til anbudsgiver og styrk dine sjanser for å få oppdraget. 

Varsel når sertifikat utløper 
En annen ting som er svært viktig er å bli varslet når et kurs eller sertifikat er på vei til å utløpe. Her vil systemet hjelpe deg med å være proaktiv, sørge for at du holder avtaler og alltid har sertifisering for dine oppdrag. 

Enkelt å søke og filtrere 
Det må være svært enkelt å søke etter og vedlikeholde kompetanse i systemet. Det samme gjelder muligheten for filtrering. En god filtreringsfunksjon hjelper deg med å jobbe mer effektivt og ikke minst kunne få bedre oversikt. 

Sjekk ut SmartDoks brukervennlige kompetansemodul ⇒ 

Eller ta en titt på vårt webinar om kompetanseoverikt

SmartDok bestill en demonstrasjon