- Vi er opptatt av å gi boligeierne gode opplevelser. Med vår tilvalgsportal kan de fra sofakroken velge produkter og løsninger rom for rom, sier daglig leder Fredrik Walter Johansen i Aptly. Bildet er fra standen til selskapet på Eliaden 2022. Foto: Aptly
Sist oppdatert: 15-12-2022 - Saken er tidligere publisert hos Elmagasinet.no
Mer inspirerende og økt salg
– Vi utvider våre medlemsfordeler med en tilvalgsportal som er utviklet av Aptly.
-Løsningen, som passer både til oppussingsprosjekter og nye boliger, skal bidra til at selskapene øker mersalget og lønnsomheten, sier controller Amila Šehić i Nelfo.
– Med dette verktøyet kan boligeiere ta enklere og bedre valg. Dette gjelder eksempelvis energieffektivisering, som for tiden er svært aktuelt med energikrise og rekordhøye strømpriser.
– Aptly er løsningen for de som tenker nytt. Den skal også bidra til å gjøre medlemsbedriftene til enda bedre kunderådgivere, og salgsarbeidet mer morsomt og inspirerende.
– For tiden er det en spesielt gunstig rabatt på løsningen. Vi gleder oss til å samarbeide med selskapet.
Gode opplevelser
Daglig leder Fredrik Walter Johansen i Aptly er opptatt av å gi boligeiere gode opplevelser.
– Med vår løsning kan de fra sofakroken velge produkter og løsninger rom for rom. Her får de dessuten informasjon om ny teknologi.
-Dette gjør boligeierne mer forberedt til eksempelvis digitale salgsmøter, som blir registrert i portalen. Dette bidrar også til å gjøre elinstallatørene til bedre rådgivere.
– Når boligeierne har bestemt seg for hvilke produkter og løsninger som skal installeres, signerer de med BankId. Dette gir både god prosjektstyring, reduserte administrasjonskostnader, mersalg, bedre lønnsomhet og færre avvik for elinstallatørene.
– Når ordren er signert får kundene romskjema, leveransebeskrivelse og FDV-dokumentasjon. Bestillingen kan også blant annet eksporteres til Excel og Boligmappa.
– Mange ønsker også å bestille og signere betale for slike tjenester digitalt.
-Dette kan de gjøre med vår portal, sier Aptly-sjefen, som forteller at det er installatører som har økt mersalget med 85 prosent med tilvalgsløsningen.
Digital salgsprosess
Johansen fastslår at stadig flere bruker nettet for å få informasjon om boliginstallasjoner.
– Mange ønsker også å bestille og signere for slike tjenester digitalt. Dette kan de gjøre med vår portal, sier Aptly-sjefen, som forteller at det er kunder som har økt mersalget med 85 prosent med tilvalgs-løsningen.
– På vår plattform kan elinstallatørene synliggjøre kompetansen de eksempelvis har for å hjelpe boligeierne med å redusere strømregningen.
-Aldri før har så mange vært så motiverte for å satse på energieffektivisering. Enova gir også støtte til flere av disse tiltakene. Her er det et stort markedspotensial for Nelfo-bedriftene.