- Vi har testet digitale tilvalgsløsninger fra ulike leverandører tidligere, men har opplevd verktøyene som kompliserte og lite pedagogiske. Med Aptly går vi fra excellark og gule post-it lapper til full kontroll, forteller Emilie Midtgård, servicekoordinator i Eiwa. Foto: Eiwa
Sist oppdatert: 21-02-2025 Annonsørinnhold

Eiwa satser på digitale tilvalg med Aptly

Rørleggerbedriften Eiwa AS i Haugesund jobber med alt fra større ombygging til baderomsrenovering og VVS-arbeid.

I Q2-25 skal de i gang med et stort nybyggprosjekt som leverandør av sanitær-, varme- og sprinklerarbeider til byggetrinn 3 av boligprosjektet Kvednatunet Hageby. Eiwa AS har inngått samarbeid med tilvalgsportalen Aptly AS for å tilby nye boligeiere de beste muligheter til å tilpasse sine boliger.

Emilie Midtgård er servicekoordinator i bedriften og ansvarlig for implementeringen av Aptly.

Aptly Tilvalgsportal - Digitalisert tilvalgs tjeneste ved boligkjøp

Hvordan kom dere i kontakt med Aptly?

- Vår daglig leder, Daniel Eik, ble introdusert for Aptly og nysgjerrigheten var vekket. Fredrik Walter Johansen, daglig leder i Aptly, presenterte tilvalgsportalen for oss og jeg må si at vi alle hadde samme positive opplevelse.

- Vi har testet digitale tilvalgsløsninger fra ulike leverandører tidligere, men har opplevd verktøyene som kompliserte og lite pedagogiske.

Hvordan har dere jobbet med tilvalg tidligere?

- På en tungvint måte, ler hun hjertelig.

- Dialogen med kundene har foregått via møter, telefon og e-post. Det er naturlig nok en del frem og tilbake når man som huseier skal velge alt fra kjøkkenløsning til blandebatteri, varmtvannstank og baderoms interiør m.m.

- Spesielt i større prosjekter skal vi ta vare på mange kunder samtidig, med ulike ansvarsområder fordelt på flere ansatte hos oss. Da kan det være utfordrende å holde oversikten.

- Kommunikasjonen flyter mange veier, misforståelser oppstår, unødvendig tidsbruk og feilbestillinger er noen av konsekvensene. Det tror jeg mange vil kjenne seg igjen i.

- Med Aptly går vi fra excellark og gule post-it lapper til full kontroll.

Foto: Eiwa AS

Hvorfor valgte dere Aptly?

Vi i Eiwa er alltid på jakt etter verktøy som kan forenkle hverdagen vår. Vi er alltid åpne og nysgjerrige på muligheter som blir presentert.

- Vi opplever at Aptly er en god investering. Verktøyet kan øke vår effektivitet, forenkle rutinene og øke mersalget. Det var aldri noen tvil, i det vi så enkelheten visste vi at det er hva vi behøver.

- Våre kunder kan sitte hjemme i godstolen og se gjennom en produktkatalog med mange tusen produkter og selv velge hva de vil ha.

- Budsjettet endres kontinuerlig og kunden har full kontroll på sluttsummen. Det skaper trygghet både for kunden og oss. Nå blir det slutt på feilbestillinger.

- Selvsagt er vi alltid tilgjengelig for kunden og de som fortsatt foretrekker et personlige møte vil få det.

- Tilvalgsportalen til Aptly blir et godt verktøy også der.

Foto: Eiwa AS

Var det komplisert å komme i gang med bruken av Aptly?

- Det har gått veldig greit, etter 2 timers introduksjon behersker jeg det meste. Takket være god introduksjon og opplæring kommer man raskt inn i systemet.

- Aptly skal ha ros for veldig god oppfølgning. Tilgjengelighet og service er utrolig viktig. Hadde vi blitt introdusert for Aptly tidligere, hadde vi hoppet på for lenge siden.

- Vi gleder oss til å bruke verktøyet i forbindelse med byggeprosjektet i Haugesund, 12 rekkehus og 8 leiligheter.

- Eiwa har vært involvert i mange mindre byggeprosjekter, i ulike byggetrinn. Vi jobber også med rehabilitering og service, innen industri og har flere rammeavtaler med kommuner.

- Det er så sinnsykt mange muligheter innen rørbransjen og i Eiwa får alle fokusere på sine drømmeoppgaver.

- Vi monterer f.eks bassenger fra Bergen til Stavanger og har medarbeidere som er helt rå på varmeanlegg, og sprinkler.

- Eiwa er mesterbedrift og godkjent lærebedrift. 20 ansatte per i dag, av dem er fem kvinner og to lærlinger. Vi er veldig stolte av det gode arbeidsmiljøet vårt.

- Tilvalgsportalen Aptly vil hjelpe oss på sinnsykt mye på nybygg. Vi kjenner oss trygg på at våre kunder kommer til å ta godt imot muligheten.

- Det er tross alt de som til syvende og sist skal være fornøyd, avslutter Midtgård.

Ta tilvalgsprosessen til et helt nytt nivå - Registrer deg i dag for live Aptly demo..