Aptly-teamet er tilbake på Eliaden og i år har de med seg en utvidet plattform med nye løsninger og oppgjørsgaranti. Her sammen med samarbeidspartner FutureHome, ved Steinar Hvile og Norsk Byggebransje ved prosjektleder Hege Indrehus. Foto: Norsk Byggebransje.
Sist oppdatert: 28-05-2024 

- Vi er her for å gi elektrikere mer jobb

Aptly er et innovativt selskap som spesialiserer seg på digitale løsninger for bygge- og eiendomsbransjen. På Eliaden 2024, presenterte de sin nye løsning: Oppgjørsgaranti. 

Med fokus på å effektivisere prosesser og forbedre kundeopplevelsen, har Aptly utviklet en rekke verktøy som hjelper entreprenører og eiendomsutviklere med å administrere tilvalg og endringer i byggeprosjekter. 

Deres tilvalgsportal er et av de mest fremtredende produktene, som gir kundene muligheten til å velge og tilpasse detaljer i sine nye boliger gjennom en brukervennlig plattform.

Vi slo av en prat med Fredrik Walter Johansen, daglig leder i Aptly på deres stand på Eliaden. 

Steinar Hvile, FutureHome, Emil Andreas Olsen, Aptly, Marius N Mitchell, Laddel, Marius Gleditsch, Aptly, Dennis Olsen, Skårebo og Ove Kristensen, FutureHome. Foto: Norsk Byggebransje. 
Steinar Hvile, FutureHome, Emil Andreas Olsen, Aptly, Marius N Mitchell, Laddel, Marius Gleditsch, Aptly, Dennis Olsen, Skårebo og Ove Kristensen, FutureHome. Foto: Norsk Byggebransje. 

Er dette første året deres på Eliaden? 

- Nei, vi er her for andre gang. Vi var her også for to år siden. I år er vi tilbake med en utvidet plattform og nye løsninger for å hjelpe elektrikerne å få mer arbeid. 

Hva er den største nyheten dere har med dere på messen i år?  

- Det vår nye oppgjørsgaranti, som sikrer at elektrikerne får betalt samme dag som de har gjort installasjonen, mens kunden kan velge delbetaling, eller utsette faktura i 30 dager. 

- Det er en god løsning som hjelper både håndverkeren og kundene deres. Vi er veldig stolte av løsningen og her på Eliaden har vi allerede fått flere på listen som vi nå skal hjelpe med oppgjørsgaranti. 

Hva er den største utfordringen Aptly opplever i et skiftende marked?

- Vi merker at kundene er blitt mer sensitive på kostnader, så vi må være dyktige på å bevise verdien som ligger i å bruke Aptly.

- Nå har vi har god dokumentasjon på verdien Aptly skaper for både installatører og håndverkere over tid, så det løser seg, men vi merker at det er krevende tider for mange. 

- Da er det ekstra kult å være på en messe som Eliaden, hvor bransjen kan komme sammen.

Det er alltid trivelig å treffe både gamle kollegaer og unge elektrikere som er nye i bransjen. Det er kjempe god stemning og vi ser fram til flere flotte dager, avslutter Johansen. 

Om du vil lære mer om Aptly finner du dem på stand B04-18