
Pipelifes nye kundeløfte forplikter også internt, fra lærling til ledelse. Her representert ved Oliver Emre Heggland og Jørn Fragge.Foto: Pipelife Norge
Sist oppdatert: 18-07-2025 Pressemelding
Pipelife skal effektivisere norske bygge- og anleggsplasser
Pipelife Norge lanserer nå et tydelig kundeløfte: Vi effektiviserer norske bygge- og anleggsplasser.
Dette er mer enn et slagord, det er en forpliktelse til kvalitet, samarbeid og løsninger som gir verdiskaping for både store og små prosjekter.
- Vårt mål er at kunden skal tenke: “Jeg velger Pipelife fordi det gjør hverdagen min enklere og mer effektiv”, sier Jørn Fragge, salgs- og markedsdirektør i Pipelife Norge.
- Det handler om kvalitet, presisjon og bærekraft – men også om hvordan vi med solid kompetanse følger opp og rådgir ute i felt.
Et løfte for fremtiden
Det nye kundeløftet er resultatet av en grundig prosess. Gjennom interne workshops og diskusjoner med markedet, ble én ting klart: Effektivisering er nøkkelen til å skape verdi for den norske bygge- og anleggsbransjen.
- Noen kan tenke at det er en dristig påstand for en produsent av plastrør.
- Her ligger nøkkelen i hvordan vi designer produktene våre for enkel montering, vår evne til å levere riktig kvalitet og levetid, og ikke minst hvordan vi sammen med vår kompetanse og våre tjenester klarer å levere helhetlige løsninger, forklarer Fragge.
Produkter og tjenester som sparer tid og kostnader
For å levere på kundeløftet har Pipelife de siste årene videreutviklet sine produkter og tjenester.
Produktene er designet for å være monteringsvennlige, holdbare og tilpasset norske forhold.
I tillegg tilbys tjenester som tegning, skreddersøm, prosjektstøtte og logistikkløsninger, noe som sparer tid og kostnader for kunden.
- Produkter som varer lenge, tåler belastning under installasjon og bidrar til færre avbrudd gir direkte utslag i effektiviteten hos kundene, sier Fragge.

- Med dette løftet på plass er vi klare til å møte fremtiden med entusiasme, engasjement og en klar visjon. Sammen skal vi ikke bare levere rør. Vi skal gjøre hverdagen enklere for hele bygge- og anleggsnorge, sier Fragge. Foto: Piplife
Løftet forplikter også internt
Kundeløftet er ikke bare en ekstern kommunikasjonsstrategi. Det er også et internt styringsverktøy.
- Når vi sier hva markedet kan forvente av oss, forplikter det oss til å levere. Samtidig gir det folka våre en klar retning og en forståelse av hvordan deres rolle bidrar til helheten, sier Fragge.
Han trekker paralleller til idretten:
- Ingen holder seg på toppen uten kontinuerlig trening. Vi må alltid være på tå hev for å opprettholde vår posisjon.
Lytter til bransjen – lanserer stor markedsundersøkelse
For å sikre at Pipelife leverer på det nye kundeløftet, rulles det nå ut en omfattende markedsundersøkelse rettet mot aktører i hele bygge- og anleggsbransjen.
Målet er å samle innsikt som kan styrke produktutvikling, service og kundedialog.
- Vi må tørre å spørre kundene hva de mener om oss. Hvordan bidrar vi til å effektivisere deres prosjekter? Hvordan gjør vi det eventuelt ikke? Det gir oss verdifulle svar for å bli bedre, sier Fragge.
Klar for neste etappe
Pipelife ser kundeløftet som starten på en ny fase. Et tydelig fokus på hvordan selskapet skal skape større verdi, fra store infrastrukturprosjekter og boligbygging, til industri og mindre anlegg.
- Med dette løftet på plass er vi klare til å møte fremtiden med entusiasme, engasjement og en klar visjon.
- Sammen skal vi ikke bare levere rør. Vi skal gjøre hverdagen enklere for hele bygge- og anleggsnorge, avslutter Fragge.