“Rørlegger til jeg dør”, er skrevet og fremført av Petter Haga, kjent under artistnavnene “Slam Dunk” og “Young Associates” Foto: Rør Norge
Sist oppdatert: 17-12-2024 VVS-Nytt
100 000 har hørt låta "Rørlegger til jeg dør"
For oss var et av høydepunktene under årets VVS dager var NM i rørfag. Der lanserte Rørentreprenørene Norge låten “Rørlegger til jeg dør”, som de har fått skrevet og fremført av Petter Haga, kjent under artistnavnene “Slam Dunk” og “Young Associates”
Den fengende hyllesten til alle landets rørleggere passerte 16. desember 100 000 avspillinger på
Spotify.
Marianne W. Røiseland, adm. dir i RørNorge og Eli H. Heyerdahl Eide, fagsjef i RørNorge. Foto: Norsk Byggebransje.
Hvorfor velger dere som bransjeforening å lansere en partylåt for rørleggere?
- En stor del av vår jobb handler om å rekruttere til rørleggeryrket og bygge bransjelag.
- Her kjemper vi om oppmerksomheten med andre og tenker at det er fint å gå vår egen vei, sier Eli H. Heyerdahl Eide, fagsjef i RørNorge til Norsk Byggebransje.
- Idéen oppsto nærmest som en spøk, men vi vil skape en god stemning og inkludere masse mennesker.
- Som bransjeforening vil vi fortsette å gå foran og tenke nye tanker, uten at vi trenger å ta oss selv så høytidelig. Vi velger å være lekne i alvoret, fortsetter hun.
Sangen ble lansert sammen med en kampanje for å lovregulere rørleggeryrket
- Vi er stolte av sangen og glad over oppmerksomheten den har gitt til rørleggerfaget.
- Du kan virkelig leve godt med å være rørlegger til du dør hvis rammene rundt er gode, sier Marianne W. Røiseland, adm. dir i RørNorge. Les mer på RørNorge
- For å lykkes med noe må man våge å prøve og feile, dette er en del av det. Selv om noen kanskje synes det var litt kleint, har vi fått masse positiv respons, fortsetter Heyerdahl Eide.
- Vi kan selvsagt ikke vite om låten gjør at noen velger å bli rørlegger, men har vi lyktes i å skape glede og entusiasme er vi veldig fornøyd.
Marianne W. Røiseland, adm. dir i RørNorge. Foto: Norsk Byggebransje.
- Lanseringen under NM i rørfag var morsom. Vi inkluderte våre Rørambassadører fra Bli Rørlegger på forhånd, de har også gjort en super jobb med å spre låten.
- For RørNorge gir dette oss en mulighet til å presentere oss på en ny måte, låten brukes flittig i forbindelse med foredrag både internt og eksternt.
Hvilke forventninger hadde dere til låten?
- Vi ville skape oppmerksomhet og spre glede. At låten har fått 100 000 avspillinger på under to måneder bare på Spotify er sinnssykt mye og vi er kjempefornøyd, avslutter Heyerdahl Eide.