Tok åtte av 11 førsteplasser i Tyskland
-I likhet med våre tyske kolleger fokuserer vi på å tilby våre norske kunder den beste servicen. De vet at de kan stole på oss og vår hjelp - både når det gjelder å velge de riktige produktene, installere dem riktig og i tilfelle klager etterpå. Thomas Leth, administrerende direktør i Hansgrohe i Norden. Foto: Hansgrohe Deutschland Vertriebs GmbH
Sist oppdatert: 29-03-2021

Hansgrohe tok åtte av 11 førsteplasser 

En førsteplass i totalvuderingen og åtte førsteplasser av totalt 11 kategorier. Det er resultatet for Hansgrohe Group, i en studie av VVS-leverandørenes prestasjoner utført av det tyske fagmagasinet "markt intern".

Magasinet for tyske rørleggere gir leverandørene i det tyske markedet rangeringer i forskjellige kategorier. Selv om studien er tysk, sier Thomas Leth, Hansgrohes administrerende direktør i Norden, at resultatene også bekrefter Hansgrohes strategi i Norge.

Åtte av 11 førsteplasser
Med åtte førsteplasser av 11 mulige, er det trygt å si at de tyske rørleggerne er glade for å samarbeide med Hansgrohe.

De åtte førsteplassene er delt inn i kategoriene: Produktkvalitet, sortimentspolitikk, salgsstøtte, omsetningshastighet, levering-/klagehåndtering, hjelpsomhet under pandemien, støtte fra leverandør og støtte i prosjektsaker.

  • slide
  • slide

Med andre ord er de tyske installatørene spesielt fornøyde med produktene fra hansgrohe og AXOR, samt selskapets støtte både før og etter kjøpet.

-Vi er veldig fornøyde med førsteplassen og tilliten kundene har vist oss på denne måten. Vi fokuserer på å være en god partner for håndverkerne, og vi kan se at det lykkes, sier Frank Wiehmeier, administrerende direktør i Hansgrohe Deutschland Vertriebs GmbH, i en melding

Samme strategi i Norge
Den flotte posisjonen i undersøkelsen overrasker ikke Thomas Leth, administrerende direktør i Hansgrohe i Norden:

-I likhet med våre tyske kolleger fokuserer vi på å tilby våre norske kunder den beste servicen. De vet at de kan stole på oss og vår hjelp - både når det gjelder å velge de riktige produktene, installere dem riktig og i tilfelle klager etterpå.

-Den tyske studien viser at god service er veien videre, så selv om den ikke lages blant norske kunder, har vi blitt bekreftet i vår strategi om et ekstremt høyt servicenivå - selvfølgelig i kombinasjon med våre innovative kvalitetsprodukter og sterkt fokus om bærekraft.