- Tendensen vi ser, og som vi tror henger sammen med økningen i omsetning, er at kundene rett og slett bruker mer tid og mer penger på valg av utstyr som er synlig, sier Åge Hanstvedt, daglig leder i VB Forus Rør. Foto: VB Gruppen
Sist oppdatert: 22-04-2024 Pressemelding
Sterk start for VB partnere
Med en vekst i varekjøp på 14 prosent hittil i år har VB Partnerbedrifter fått en god start på det nye året.
- Varekjøpstallene vi leverer i 2023 og hittil i 2024 er virkelig imponerende, vi har stor tro på fortsettelsen, sier leder for VB Partner, Gøril Almvik.
Partner-modellen i VB Gruppen er i vekst og omfatter nærmere 100 rørlegger-bedrifter i hele Norge. Bedriftene driver virksomheten selv, men har fordeler av VB konsernets innkjøpsavtaler, rekruttering, kompetanse, markedsføring og merkevare.
- Hittil i år har vi hatt gleden av ønske tre nye VB Partnere velkommen, og flere melder sin interesse og vil vite mer. Det er flott å motta disse henvendelsene og vite at vi blir ansett som en attraktiv partner, sier Almvik.
Bedre samarbeid skaper vekst
VB Gruppen leverte et solid 2023, og blant partner-bedriftene var det flere bedrifter som opplevde vekst, til tross for tøffe tider i ny-boligmarkedet.
- Vi hadde en omsetningsvekst på 20 prosent i fjor, sammenliknet med året før, sier Åge Hanstvedt, daglig leder i Forus Rør i Stavanger.
Hanstvedt mener veksten de opplever kommer fra økt bevissthet rundt samarbeid på tvers av VB Gruppen, solid kundebehandling og riktige priser overfor det som utgjør den aller største kundegruppen, bedriftsmarkedet.
- Tendensen vi ser, og som vi tror henger sammen med økningen i omsetning, er at kundene rett og slett bruker mer tid og mer penger på valg av utstyr som er synlig, sier Hanstvedt.
Økt verdi i ny struktur
Gøril Almvik har tidligere uttalt at nye VB Gruppen, nå har større slagkraft i markedet. Det gir økt konkurransekraft, bedre systemer og mer kompetanse til bedriftene.
- Vi har flere eksempler på samarbeid i våre lokale klynger som gir bedre som levering til kunden.
- Dette skaper igjen ytterligere vekst i varehandel og positive tall, som vi vi tar med oss. Resultatene så langt er bare begynnelsen, avslutter Almvik.