
May-Nina Alstad begynte 1. september i stillingen som konseptdirektør for Montasjeutstyr-kjeden og Montérs nye konseptdirektør Sveinung Høyer-Trollnes hadde første arbeidsdag 10. oktober. Foto: Optimera
Sist oppdatert: 13-10-2022
Nye ledere i Optimera
Optimera styrker kjedene Montér og Montasjeutstyr med nye ledere.
Optimera vil styrke markedsposisjonen til kjedene Montér og Montasjeutstyr med to konseptledere i nyopprettede stillinger. May-Nina Alstad får ansvaret for Montasjeutstyr og Sveinung Høyer-Trollnes for Montér.
Optimera har kjedene Optimera Proff, Rencon, Montér og Montasjeutstyr. Kjedene møter kundene i sine egne og hverandres anlegg, gjennom digitale kanaler, IT-systemer og felles landsdekkende logistikkapparat.
Nå får Montér og Montasjeutstyr egne konseptledere. Konseptlederne får ansvaret for å ivareta og spisse konseptene for å skape økt kundetilfredshet, være på offensiven i kjedeutviklingen og utvikle løsninger som gjør kundene mer effektive.
– Konseptdirektørene skal skape resultater og være lidenskapelige pådrivere for hvert sitt kjedekonsept.
-Blant ansvarene er salg, markedsføring, prioritering, utvikling og innovasjon, sier kommersiell direktør Ole-Jørgen Mo i Optimera, i en melding.
May-Nina Alstad begynte 1. september i stillingen som konseptdirektør for Montasjeutstyr-kjeden. Hun kommer fra stillingen som direktør for marketing og offentlig sektor i Tess.
Før dette jobbet hun i over 20 år med konsepter og utvikling for Select Service Partner på Oslo Lufthavn. Alstad har både solid konsept- og ledererfaring.
Montér sin nye konseptdirektør Sveinung Høyer-Trollnes hadde første arbeidsdag 10. oktober. Han har bakgrunn fra retail inkludert Deli de Luca og oppbygging av Espresso House i hele Norden.
Høyer-Trollnes har både solid konsept- og ledererfaring, og kommer i fra stillingen som COO i Self Storage Group ASA.