Sørensen kommer fra stillingen som kategori- og innkjøpssjef i VVS Norge hvor hun har jobbet med blant annet innkjøp og kategoristyring for Bademiljø og Comfort kjeden. Foto: Mestergruppen
Sist oppdatert: 09-08-2023 Pressemelding

Byggtorget ansetter ny salgs- og markedssjef

Helle Pernille W. Sørensen blir ny salgs- og markedssjef i Byggtorget. Sørensen som har en Mastergrad i strategisk markedsføringsledelse fra Handelshøyskolen BI, begynner i stillingen 1. september.

- Byggtorget har hatt sterk vekst i flere år og er på en spennende reise. Kjeden består av både store og små varehus og de er gode på å tilpasse seg sine lokalmarkeder og kunder.

- Dette kommer godt med i tiden vi er inne i nå. Lokale tilpasninger som treffer lokale behov er en viktig suksessfaktor for fornøyde kunder, forteller Helle Pernille W. Sørensen og fortsetter:

- Det blir gøy å jobbe med produkt- og tjenestekonsepter som treffer både proff- og privatkundene. Jeg gleder meg til å bli kjent med de gode historiene blant bedriftene og måten de jobber på i dag, men ser også frem til å gripe nye muligheter for å fortsette å vinne ute i distriktene.

Ledige stillinger innen bygg og anlegg

- Det er allerede mange spennende prosjekter på gang i kjeden og et fantastisk dyktig team som jeg gleder meg til å bli en del av. 

- Helle har en bred og spennende bakgrunn innenfor varehandel, og har med seg nyttig erfaring fra både dagligvare og VVS. I Byggtorget er vi opptatt av lokal tilpasning, og Helle har vist gode resultater ved å kombinere fokus på lokalt kjøpmannskap med de store linjene i markedet.

- Jeg er helt trygg på at hun kommer til å løfte vår evne til å gi kundene den beste opplevelsen på våre varehus landet rundt, sier kjededirektør i Byggtorget, Morten Furseth. 

Teknisk totalentreprenør som skaper smarte og bærekraftige bygg hvor folk trives

Sørensen kommer fra stillingen som kategori- og innkjøpssjef i VVS Norge hvor hun har jobbet med blant annet innkjøp og kategoristyring for Bademiljø og Comfort kjeden.

Tidligere har hun vært både markedsansvarlig og pris- og sortimentansvarlig for Comfort-kjeden. I tillegg har hun erfaring som Brand Manager og Trade Marketing ansvarlig hos Diplom-Is.

Fra tiden i Diplom-is har hun blant annet stått bak reklamekampanjen til iskremserien WANTED som ble en av årets største kampanjesuksesser i 2017/2018 - og vant blant annet prisene Årets Gullkorn samt gull i ANFO Effekt-prisen.