Lasse Sørnes (t.v.) på kundebesøk med utviklerne David og Andre. Foto: SmartDok
Sist oppdatert: 19-12-2024 Norsk Byggebransje
Fornyer samarbeidet for femte år på rad
SmartDok har valgt å forlenge sin avtale med Norsk Byggebransje for femte året på rad. Samarbeidet har blitt en verdifull del av SmartDoks markedsføringsstrategi.
Vi tok en prat med Lasse Sørnes, CMO i SmartDok, som deler sine perspektiver på hva som gjør partnerskapet unikt.
Effektiv synlighet og profesjonell profilering
- Å bli profilert på en profesjonell og kreativ måte mot byggebransjen, uten at det krever mye av oss som kunde, har vært en stor fordel.
- Norsk Byggebransje gjør jobben for oss, slik at vi kan fokusere på vårt kjernearbeid, sier Sørnes.
Samarbeidet har styrket SmartDoks synlighet og merkevare
- Det har forbedret vår synlighet i bygg- og anleggsbransjen, gitt flere leads til salgsavdelingen, og styrket vår SEO- og AI-synlighet, forklarer Sørnes.
Moderne tilnærming til markedsføring
SmartDok velger å fornye samarbeidet på grunn av Norsk Byggebransjes moderne og selvstendige arbeidsmetode.
- Dere jobber annerledes enn tradisjonelle bransjemedier og det gjør samarbeidet spesielt verdifullt for oss, sier Sørnes.
En moderne tilnærming til markedsføring med sterk fokus på SEO og sosiale medier, har blitt en viktig del av SmartDoks overordnede markedsføringsstrategi.
Ved å sikre bred spredning av informasjon om nye funksjoner og muligheter til både eksisterende og potensielle kunder.
Trygghet og tillit gir et godt fundament
Ellen Øiesvold Palsén, daglig leder og ansvarlig utgiver i Norsk Byggebransje, er stolt over samarbeidet.
- Det er viktig for oss at ingen av våre kunder er bundet av avtaler som automatisk fornyes uten aktiv deltakelse.
- Vi forplikter oss til å gjøre en god jobb for kundene våre, slik at de velger å fornye igjen og igjen – som SmartDok har gjort, sier Øiesvold Palsen.
Hun trekker også frem SmartDoks profesjonelle holdning.
- SmartDok gir oss full tillit til å jobbe med deres merkevare og lar oss intervjue deres kunder uten involvering fra deres side.
- Det viser at de er trygg på eget produkt og stoler på at vi får frem det beste ved deres tjenester.
SEO som differensierende faktor
Norsk Byggebransje skiller seg ut gjennom sin SEO-strategi, noe som er avgjørende for SmartDok.
- Plattformen deres styrker både vår nettside og merkevare. Hjemmesiden vår er navet i vår strategi og samarbeidet med Norsk Byggebransje hjelper oss å nå ut til et større publikum, sier Sørnes.
Begge parter ser positivt på videre samarbeid
- Så lenge Norsk Byggebransje, fortsetter å være fremoverlente i bruk av teknologi og muligheter, er vi med på laget videre, avslutter Sørnes.
- Å få fornyet tillit fra SmartDok er en ære. Vi er stolte over å ha fått spille en rolle i deres reise de siste årene og ser frem til nye muligheter sammen.
- Samarbeidet er et tydelig eksempel på hvordan moderne markedsføringsstrategier og tillitsbaserte partnerskap kan bidra til suksess i byggebransjen, avslutter Øiesvold Palsén.