-Det blir utrolig spennende å jobbe med en så stor aktør og bransjeleder som GROHE, og jeg gleder meg til å ta med meg en god dose stå-på-vilje inn i selskapet, sier den nye markedssjefen (til venstre i bildet). Foto: GROHE
Sist oppdatert: 25-10-2022
Ny markedssjef i GROHE Norge
Marie Kristine Kolbu er på plass som ny markedssjef i Grohe Norge. – Jeg tar med meg en god dose stå-på-vilje.
Etter ti år i selskapet Armaturjonsson, er Marie Kristine Kolbu klar for nye utfordringer som markedssjef i GROHE Norge.
– Dette er en mulighet jeg ikke kunne la gå fra meg.
-Det blir utrolig spennende å jobbe med en så stor aktør og bransjeleder som GROHE, og jeg gleder meg til å ta med meg en god dose stå-på-vilje inn i selskapet, sier den nye markedssjefen, i en melding.
Kolbu kommer fra stillingen som markedssjef i Armaturjonsson, et selskap som jobber med produkter og systemer for distribusjon av all type vann, samt varme og kjøling innendørs i boliger og næringsbygg. Rørbransjen er dermed ikke ny for askerbøringen, noe Grohe setter pris på.
– Vi er utrolig fornøyde med å få Marie på laget. Hun har lang erfaring fra bransjen, som gir en viktig forståelse av landskapet og Grohes posisjon.
-Samtidig tar hun fatt på nye utfordringer og oppgaver med et stort smil, og vi ser frem til å sammen løfte Grohes synlighet i markedet ytterligere, sier Anne Øiseth, leder for Lixil EMENA Norge.
Bærekraftskommunikasjon på agendaen
Kolbu skal være ansvarlig for all markedsføring og kommunikasjon for Grohe, og jobben vil gå ut på å øke selskapets synlighet gjennom alt fra kampanjer i sosiale medier til messer og bransjeblader.
Det er likevel spesielt én ting Kolbu ser frem til å løfte frem.
– Grohe har gjort mye for å kunne tilby bærekraftige løsninger til både forbrukere og rørleggere.
-Co2-nøytral produksjon, reduksjon av plastemballasje og smarte løsninger for å spare vann er bare noen av tiltakene. Det er noe jeg gleder meg til å snakke mer om, sier Kolbu.