– Jeg gleder meg til å få være med på å videreutvikle disse merkevarene gjennom strategisk posisjonering, digitalisering og innsiktsdrevne beslutninger, sier Markus Svenberg. Foto: Glava
Sist oppdatert: 30-05-2023 Pressemelding 

Blir ny markedsdirektør

Glava og Saint-Gobain Byggevarer har ansatt Markus Svenberg som markedsdirektør i selskapet.

Svenberg kommer fra stillingen som CMO i 24SevenOffice, og har tidligere vært markedsdirektør i BMI Norge. Markus har bred erfaring innen markedsføringsfaget fra flere ulike bransjer.

– Jeg ser virkelig frem til å få Markus om bord, jeg er overbevist om at hans kompetanse og kapasitet vil styrke selskapet fremover. Markus har en utpreget evne til å se markedsføringsmuligheter og ta i bruk ny teknologi, sier Andreas Fritzsønn, administrerende direktør i de to selskapene.

Ledige stillinger innen bygg og anlegg

– Glava og Saint-Gobain Byggevarer har skapt sterke merkevarer som er synonymt med kvalitet.

– Jeg gleder meg til å få være med på å videreutvikle disse merkevarene gjennom strategisk posisjonering, digitalisering og innsiktsdrevne beslutninger, sier Markus Svenberg. Svenberg tiltrer stillingen 1. juni 2023, og vil inngå i ledergruppen til Fritzsønn.

Om virksomheten
Glava og Saint-Gobain Byggevarer består av merkevarene Glava Isolasjon, Weber og Gyproc, og er en av Norges ledende byggevareprodusenter innen isolasjon, mørtel og gipsplater. Selskapene har ca. 550 ansatte, og en omsetning på over NOK 3 mrd.

Selskapet eies av det franske industrikonsernet Saint-Gobain, en verdensledende totalleverandør av byggevarer med stor vekt på innovasjon og bærekraftige løsninger. Vi er en betydelig og toneangivende aktør innen byggebransjen, og viktig bidragsyter for at Norge skal kunne nå sine klimaforpliktelser, og utvikle bedre bygg for fremtiden. Vår visjon er å gjøre verden til et bedre sted å bo gjennom å skape tillit, gi ansvar og samarbeide godt.

SmartDok forenkler HMS og Sikkerhet