
- Vi får jevnlig henvendelser om når vi åpner for nominasjoner og vi ser en økning i aktiviteten i alle våre kanaler, sier Husstad-Nedberg. Foto: Norges Hyggeligste Håndverker
Sist oppdatert: 27-03-2025 Norsk Byggebransje
Klar for en ny sesong med rekordhøyt engasjement
7. april åpner Norges Hyggeligste Håndverker dørene for sin niende sesong og forventningene er høye.
Kåringen har gjennom årene etablert seg som en viktig plattform for å fremme håndverksbransjen og hedre de som utmerker seg med faglig dyktighet, og god kundeservice.
Vi har tatt en prat med prosjektleder Benjamin Husstad-Nedberg om årets kåring, samarbeidet med Norsk Byggebransje og hva som gjør denne kåringen så spesiell.
Økende interesse for årets kåring
Med stadig flere spørsmål fra både håndverkere og publikum, merker Norges Hyggeligste Håndverker at interessen for årets kåring er stor.
- Vi får jevnlig henvendelser om når vi åpner for nominasjoner og vi ser en økning i aktiviteten i alle våre kanaler, sier Husstad-Nedberg.
Fjorårets sesong bød på mange høydepunkter, men det er særlig en ting, Husstad-Nedberg, vil trekke fram.
- Portrettfilmene vi laget ble veldig bra og finalen var kanskje den beste siden oppstarten, sier han entusiastisk.
Sterke samarbeidspartnere og et voksende engasjement
Kåringen har gjennom årene hatt solide sponsorer og mange av dem har vært med i mange år.
- De sponsorene som har fornyet i år har i gjennomsnitt vært med i seks sesonger.
- Spesielt vil jeg trekke frem TOOLS, Talkmore og Mittanbud, som har vært med oss hvert eneste år siden starten, sier Husstad-Nedberg.
Han håper årets kåring kan fortsette å vokse og skape enda mer engasjement i bransjen.
Les også: Norges Hyggeligste Håndverker fornyer seg
Langvarig samarbeid med Norsk Byggebransje
Norges Hyggeligste Håndverker har hatt et tett samarbeid med Norsk Byggebransje gjennom ordningen "Partner i Fokus".
Husstad-Nedberg forteller at dette har vært verdifullt på flere måter.
- For oss handler dette om mer enn bare reklamesynlighet. Vi har et sterkt samarbeid som gir oss langt mer enn et tradisjonelt kunde-leverandør-forhold.
Samarbeidet har også bidratt til å styrke kåringens synlighet i bransjen.
- Norsk Byggebransje har en unik innsikt i hva som skjer i bransjen.
- Det gir oss muligheten til å teste ut våre tiltak og få verdifull feedback på hva som fungerer, sier Husstad-Nedberg.
Ser frem til videre samarbeid
Når det gjelder fornyelsen av samarbeidet for 2025, er Husstad-Nedberg tydelig på hvorfor det var en enkel beslutning.
- Vi deler de samme verdiene og målene. Vi ønsker begge å styrke håndverksbransjen og løfte frem de som gjør en ekstra innsats.
For andre selskaper i byggebransjen som vurderer et samarbeid med Norsk Byggebransje, har Husstad-Nedberg en klar oppfordring.
- Det er naturlig å samarbeide med ledende aktører i bransjen, som Norsk Byggebransje og Norges hyggeligste. Vi er begge blant de største kommunikasjonsplattformene innen håndverksfaget.
Husstad-Nedberg understreker også hvor viktig det er å ha en dedikert plattform for markedsføring i bransjen.
- Vi har sterke egne kanaler, men håndverkerne og forbrukerne er overalt.
- Derfor må vi være til stede på flere plattformer for å nå ut bredest mulig. Det gjør vi med Norsk Byggebransje.
Med et solid samarbeid i ryggen og stor interesse fra publikum, ligger alt til rette for at Norges Hyggeligste Håndverker 2025 blir nok en suksess.
- Så lenge vi har felles verdier og mål, ser jeg ingen grunn til at samarbeidet ikke skal fortsette i mange år fremover, avslutter Husstad-Nedberg.