ProNest er et B2B2C Proptech selskap som digitaliserer kundereisen for eiendomsutviklere
Country Manager Miguel Angel Bugallo, ProNest under utdeling av prisen fra Inmotecnia Rent, Sør-Europas største proptech konferanse. Foto: ProNest

Vil utfordrer en analog eiendomsbransje

Jan Olav Osnes Krogh og Hans Christian Riege har fått nok av Excel-ark og andre analoge løsninger for eiendomsbransjen. Med selskapet ProNest har de utfordret bransjen til å ta digitale steg inn i fremtiden.

ProNest er et B2B2C Proptech selskap som digitaliserer kundereisen for eiendomsutviklere med automatiserte og innovative løsninger. Nå er selskapet på plass på Madserud Proptech Hub. Der skal innovative idéer utvikles videre.

ProNest har eksistert i flere år allerede og har i dag kontorer i 4 land med en stab på over 20 personer som jobber for å digitalisere eiendomssektoren hver dag. Programvaren som ProNest har utviklet har allerede rukket å vinne jeve priser, som «Take-Off Midt Norge» som årets beste start-up og nå sist i 2018 «Mest lovende software for eiendomssektoren» av Inmotecnia Rent, som er den største PropTech konferansen i Syd-Europa.

- Eiendomssektoren er en av de største økonomiene i verden, men også den som har kommet kortest på innovasjon og digitalisering. Eiendomssektoren er fremdeles analog, og holder kundeinformasjon i e-post, Excel ark eller i CRM-databaser, sier Hans Christian Riege, Commercial Director i ProNest.

- De siste årene har det riktignok kommet spennende aktører som tilbyr digitale løsninger for deler av de utfordringene eiendomsbransjen står overfor. Mange av disse løser viktige enkeltoppgaver for entreprenører, utviklere i en tidlig fase av et prosjekt, samt det finnes noe noen løsninger som hjelper boligkjøperen i sin første fase av en potensiell bolig kjøp, fortsetter han.

Sig. Halvorsen

Heldigitaliserer kundereisen
Ifølge ProNest er det få, om noen, som har en hel-digital løsning for hele kundereisen. Dette har selskapet nå tatt tak i og tilbyr et digitalt økosystem, en «one stop shop» for eiendomsutviklere. Målet er å optimalisere salgs og markedsføringsprosessen for nye boligprosjekter, være seg nye boliger eller «build to rent» og har allerede globale eiendomsselskaper som britiske Grosvenor, og eiendomsselskapet til Banco Santander som kunder, samt norske selskaper som Block Watne og Urbanium for å nevne noen.

- Eiendomsutviklere vil spare tid og penger gjennom en full automatisert prosess og innovasjon, og tilby innovative løsninger for boligkjøpere som blir stadig mer digitale. Morgendagens boligkjøpere vil oppleve en sterk forbedring og merverdi gjennom en enklere, automatisert, mer kundevennlig prosess samt visualisering av hele kundereisen, sier Jan Olav Osnes Krogh, grunder og daglig leder i ProNest.

- Med våre skybaserte løsninger, kan eiendomssektoren, legge til og ta bort moduler med forskjellige verktøy etter hvert som de måtte trenge det, men beholde informasjonen og analysene som vil gi de verdifull innsikt i fremtidige prosjekter. Modulene til ProNest CRM består av en grunnmur basert på et egenutviklet og spesial tilpasset CRM-system, hvor vi bygger på med moduler etter kundens behov. Vi tilbyr skreddersydde prosjektsider eller portal løsninger med integrert boligvelger og prisliste, tilvalgsvelger, kombinert med visuelle produkter som 3D tegninger og Virtuell Tur. Alt dette linket med hverandre og danner fundamentet til en sømløs informasjonsflyt, tilgjengelig for alle, i sanntid, forteller han.

Vil bidra inn i Proptech Hub
Nå har ProNest flyttet inn på et av kontorene på Madserud Proptech Hub, og har en tydelig visjon om å være med på å skape og bidra til digitalisering av eiendomsbransjen gjennom innovasjon og smarte løsninger.

- Og da er Madserud Proptech Hub det helt riktige sted for oss å være, sier Riege. For som vi sier I ProNest; The leading companies in the Real Estate Sector are adapting and investing in digital Solutions. For those who don’t, will miss out on vital costumer and market information, be less efficient and eventually die!