Previous
Next
Tidligere trykte man opp brosjyrer og plakater, men det fungerer ikke når viktig informasjon skal nå mottakeren i realtid. Det krever digitale verktøy. Foto/Ill: SocialScreen
Sist oppdatert: 30-01-2023 - Annonsørinnhold 

Intern informasjon har aldri vært enklere 

I 2016 bestemte Joacim Lunde og Arvid Vasskog seg for å komme opp med en smartere løsning for intern informasjon i bedrifter gjennom infoskjermer.

Informasjonsskjermer er ikke noe nytt. Vi har alle sett dem på flyplasser, hoteller, bussholdeplasser og på kjøpesentre. Over skjermene ruller det bilder, film, reklame, nyheter og viktig informasjon.

Nå inntar SocialScreen også Norske byggeplasser med ny teknologi og smarte løsninger. 

Det som skiller SocialScreen fra alle andre er programvaren Lunde og Vasskog har utviklet. 

Syv år etter oppstarten har bedriften i dag blandt annet kunder i Norge, Sverige, Danmark, USA , Nederland og Argentina.

Effektiviserer informasjonsflyten

Tjenesten er omfavnet av hotell, restauranter, skoler, utdanningsinstitusjoner, industri og ikke minst bygg- og anleggsbransjen i flere land. 

-Vi vet at det er et behov blant norske næringslivsledere å få ut informasjon til mange mennesker raskt og enkelt.

-Tidligere trykte man opp brosjyrer og plakater, men det fungerer ikke når viktig informasjon skal nå mottakeren i realtid. Det krever digitale verktøy, sier Vasskog. 

Med kunder som Backe Entreprenør, BN entreprenør, Hent, Norske skog og flere E-verk blir bygg- og anleggsnæringen en stadig større kundegruppe for SocialScreen. 

Norsk Skog Skogn forbedrer sin internkommunikasjon gjennom skjermen og sikrer at deres ansatte som jobber skift døgnet rundt, alle får samme informasjon. Les mer

-Byggern kjeden har 93 butikker, men aller har de ulike behov. En del av sortimentet er sesongbetont, våren kommer tidligere til Bergen enn til Tromsø. Med SocialScreen kan hver butikk enkelt tilpasse sitt budskap. 

-Møller mobility group har 400 skjermer totalt, samtlige kun synlig intern for organisasjonens ansatte. Takket være infoskjermene sikrer de at alle ansatte blir inkludert når relevant informasjon oppdateres.

-Informasjonen repeteres så lenge man ønsker, slik at alle får med seg samme budskap. 

I byggenæringen brukes skjermene både til å informere ansatte på kontor og ute på byggeplasser. 

HMS regler, hvem har ansvaret for hva, hvem er verneombud, tidsfrister, antall dager uten uhell, hvordan er været i dag - kan man opplyse om alt dette med SocialScreen? 

-Ja, programvaren kan kobles til YR og gi dine ansatte daglig informasjon om værforbehold som krever forholdsregler. Er det snø og glatt på taket, kan det f.eks gå ut automatisk påminnelse om krav til verneutstyr, forklarer Vasskog.

-Om verneombudet er sykemeldt, eller på kurs kan man også rask og enkelte informere alle på byggeplassen om hvem som er stedfortreder og deres kontaktinformasjon. 

Digitale tider skaper effektive muligheter

Det spesielle med løsningen er nettopp programvaren. SocialScreen kan integreres til de systemer bedriften allerede bruker. Være det seg Sharepoint, Microsoft eller Google. I det man oppdaterer informasjon i eget system deles informasjon automatiske med de ansatte på alle skjermer. 

-Alle kunder får tilbud om opplæring, men svært få benytter seg av det fordi systemet er så selvforklarende. Man får egen bruker hos oss og styrer systemet selv, sier Vasskog. 

Integreres lett med skjermen du allerede har

-Over halvparten av kundene vår har allerede skjermer. Da ser vi ingen grunn til å selge dem en ny. Igjen er det programvaren og styringssystemet vårt som er nøkkelen.

-Det viktigste er at man har skjermene der folk er, er rommet lite f.eks inne i brakkeriggen kan man om så kjøre SocialScreen på en mindre skjerm. 

-Det er også mulig å koble en liten mini PC direkte til eldre skjermer. Vi har løsninger på det meste og er alltid klar for å ta dialogen rundt behov og muligheter, avslutter Vasskog. 

Kontakt oss, så finner vi den beste løsningen for din bedrift.