Bergs ansettelse skjer i en tid hvor Fargerike har ambisiøse planer for fremtiden. Vi skal videreutvikle kjeden og sikre at vi er førstevalget for både kunder og samarbeidspartnere. Foto: Per Erik Jæger
Sist oppdatert: 12-11-2024 Pressemelding 

Ny kjededirektør for Fargerike

Høsten 2024 tiltrådte Marita Irene Berg som ny kjededirektør for Fargerike, Norges største fargehandel med 90 butikker.

Med over 15 års erfaring innen strategisk ledelse og detaljhandel, bringer Berg en frisk energi og innovative perspektiver til selskapet.

Ledige stillinger innen bygg og anlegg

Berg ser frem til rollen: - Jeg gleder meg til å bli en del av Fargerike-teamet. Vi har mange spennende muligheter foran oss, og jeg ser frem til å styrke vår posisjon i markedet.

Bergs ansettelse skjer i en tid hvor Fargerike har ambisiøse planer for fremtiden. Vi skal videreutvikle kjeden og sikre at vi er førstevalget for både kunder og samarbeidspartnere.

Hennes mål vil være å befeste Fargerikes lederposisjon i bransjen.

I løpet av høsten har Berg møtt mange av Fargerikes ansatte og besøkt både butikker, interiørkonsulentarrangementer og deltatt på Fargerikes årlige kjedetreff.

- Medlemmene er selve ryggraden i Fargerike-konseptet. De oppfyller hver dag det høye servicekravet som gjør at Fargerike har Norges mest fornøyde kunder for 10. år på rad*.

- Samtidig må vi utvikle oss videre og møte kundenes økende forventninger til sømløs informasjon, inspirasjon, trygghet, logistikk og handleopplevelse, sier hun.

Hun trekker også frem møter med Fargerikes leverandører som en avgjørende nøkkel for å lykkes i dagens marked hvor kategoriutvikling og innovative løsninger vil være en del av prosjektutviklingen fremover.

Videre inn i 2025 ønsker Berg å fortsette og styrke relasjonene med Fargerikes medlemmer.

Hun legger vekt på at jobben som gjøres gjennom gjennom interiørkonsulentene er imponerende og fremhever at dette fortsatt vil være en stor og viktig satsning for kjeden.

Berg forteller at før hun tiltrådte som kjededirektør, var hun allerede godt kjent med Fargerikes fageksperter ute i butikkene.

Avslutningsvis påpeker Berg at Fargerike fremover vil fokusere enda mer på å forstå kundenes behov og skape en unik handleopplevelse, både i butikk og på nett.