Rammeavtalen omfatter, men er ikke begrenset til levering av alle typer elektrikertjenester og alt nødvendig materiell.  Avtalens varighet er på tre år med mulighet for forlengelse i ytterligere fem år, med en total varighet på inntil åtte år. Foto: Bane NOR
Sist oppdatert: 29-11-2024 Pressemelding 

Bravida sikret rammeavtale med Bane NOR

Med desidert best vurdering på kvalitet og klima, ble Bravida valgt som leverandør av alle typer elektrikertjenester for Bane NOR i regionene Sør, Vest, Midt og Nord.

- Vi er veldig fornøyde med å kunne støtte Bane NOR som en samfunnsviktig aktør med stor eiendomsportefølje.

- Bane NOR leverer selv bærekraftige tjenester, noe som harmonerer godt med vårt sterke fokus på bærekraft, sier regiondirektør Trond-Lauritz Larsen i Bravidas region Agder og Rogaland.

Rammeavtalen omfatter, men er ikke begrenset til levering av alle typer elektrikertjenester og alt nødvendig materiell.

Blant tjenestene er sterkstrøm, svakstrøm, internkontroll, termografering, brannvarslingsanlegg, bygningsautomasjon, ladeanlegg for el-bil, solcelleanlegg, ingeniørarbeid og prosjektering.

Avtalens varighet er på tre år med mulighet for forlengelse i ytterligere fem år, med en total varighet på inntil åtte år.

Oppstarten var 22. oktober 2024. Rammen for kontraktene er ca. 50 millioner per år, avhengig av budsjetter og politiske føringer.

- For oss i Vest blir dette en samarbeidsavtale mellom Bravida og de oppkjøpte selskapene Sæterdal Elektro, Vangen Elektriske og Magnus M. Thunestvedt i Arna.

- Bane NOR leverer selv bærekraftige tjenester, noe som harmonerer godt med vårt sterke fokus på bærekraft, sier regiondirektør Trond-Lauritz Larsen i Bravidas region Agder og Rogaland. Foto: Bravida

- Det er kjekt for oss at vi får samlet alle selskapene i oppdrag for Bane NOR og gleder oss til å komme i gang med avtalen.

- Vi dekker med denne avtalen store deler av Bergensbanen, sier Gisle Kvamme, regiondirektør i Bravidas region Vestland.

Stor avdeling for energitjenester

Vi er stolte av å være en bærekraftsentreprenør, slik Bane NOR oppsummerer i tildelingsbrevet. Dette er noe Bravida jobber systematisk med, og inkluderer i forretningsplan og strategi.

- Det er en integrert del av vår hverdag og vi gleder oss til å fortsette å jobbe slik ovenfor både Bane NOR og andre kunder, sier Øystein Svendsen, leder for nasjonale avtaler i Bravida, og legger til:

- Vi har en stor avdeling som leverer energitjenester, ikke minst energikartlegging og energirådgivning. Gjennom dette samarbeidet med Bane NOR kan vi hjelpe dem til å nå sine klimamål. 

Bravida ga likeverdige pristilbud til alle delområder, og ble tildelt kontrakten for regionene Sør, Vest, Midt, Nord.

- Vi dekker med denne avtalen store deler av Bergensbanen, sier Gisle Kvamme, regiondirektør i Bravidas region Vestland. Foto: Bravida

Dette skriver Bane NOR i tildelingsbrevet:

Bravida Norge AS har levert et svært godt tilbud og de høyeste poengscore i kvalitetsevaluering for samtlige regioner som tilbyderen har bydd på.

Dere viser svært god organisering og gjennomføringsevne, samt solid system for rapportering og håndtering av avvik og reklamasjoner.

Dere har foreslått en løsning for mottak og håndtering av hevendelser og ordre som svarer til Oppdragsgiverens forestilling om service, respons og samarbeid.

Dere har dokumentert arbeid med klima- og miljøtiltak og har klare bærekraftsmål, bl. a: fokus gjenbruk og sirkulærøkonomi; rapportering for CO2, 0-utslipp-transport, samt intern rapportering på FN’s bærekraftsmål. 

Leverandøren har satt konkrete bærekraftsmål med milepæler til 2045 og GreenHub- service i storbyer. Dere stiller strenge krav til sine underleverandører.

Dere kan vise til svært god kompetanse, tiltak for kompetanseheving og opplæring av egne ansatte.