Huurre Norway| CEO, Tarjei Hegland
-Vår viktigste oppgave mot våre ansatte har vært å fremheve viktigheten av å sette liv og helse først, skape trygghet og kommunisere tydelig på tvers av bedriften. Vår viktigste oppgave mot våre kunder er å tydelig kommunisere våre tiltak, være tilpasningsdyktige og skape trygghet om at vi tar dette på alvor. Tarjei Hegland CEO Huurre Norway. Foto: Huurre Norway

«Best før, under og etter» 

Huurre har tatt mat på alvor i over 60 år. Som landets ledende produsent og leverandør av kjølerom og fryselager, har deres viktigste oppgave vært å i bygge tak over god mat.

Deres visjon har i alle år vært å være «best før, under & etter». Med fokus på byggeteknisk kompetanse og hygiene, gjør de ansatte alt for å alltid levere over kundens forventninger. Vi slo av en påskeprat med CEO, Tarjei Hegland om hvordan Huurre har taklet den siste tiden og hva de ser for seg fremover.

De siste ukene har snudd Norge på hodet. Media er preget av korona-epidemien, usikkerhet og ubesvarte spørsmål som ingen virker til å ha svar på. Hvordan har de siste ukenes restriksjoner påvirket driften hos Huurre?

-Vi er en prosjektbasert virksomhet og majoriteten av våre leveranser er rettet mot næringsmiddelindustrien. Da koronaviruset begynte å spre seg i Norge, økte vi fokuset på hygiene ytterligere, og innførte hurtig interne rutiner for å sikre våre ansatte, kunder og samfunnet mot videre spredning. 

-Siden vår misjon er: «Vi bygger holdbarhet», har fokus på god hygiene alltid vært en del av vår virksomhet, og dette førte også til at vi raskt tilpasset oss de ytterligere tiltakene som ble iverksatt.

-Våre kunder innførte naturligvis også tiltak som var i samsvar med våre rutiner og vi kunne fortsette majoriteten av våre leveranser uten at det ble en betydelige stopp i driften vår. Hovedfokuset har siden starten vært å ta smittespredningen på alvor og samtidig tilpasse oss for å kunne opprettholde driften.

-Dette har gjort at vi foreløpig ikke har hatt en eneste permittering og har heller ikke hatt tilfeller av sykdom internt i bedriften. Vårt mål er å unngå permitteringer i krisen vi nå står i og å motivere våre ansatte til å vise solidaritet, samtidig som at vi skal sikre egen arbeidsplass, avslutter Hegland. 

Kontakt Ellen hos Norsk Byggebransje

Huurre har ansatte og kunder over hele Norge, som alle skal ivaretas i en krevende periode. Hvordan sikrer dere at både kunder og ansatte blir tatt vare på?

-Det ble tidlig etablert en egen beredskapsgruppe bestående av nøkkelpersonell og konsernressurser fra både konsernledelse, marked, drift og HMS. Denne gruppen følger utviklingen tett og utarbeider handlingsplaner løpende, til både ansatte og kunder, basert på den informasjonen som foreligger.

-Vår viktigste oppgave mot våre ansatte har vært å fremheve viktigheten av å sette liv og helse først, skape trygghet og kommunisere tydelig på tvers av bedriften. Vår viktigste oppgave mot våre kunder er å tydelig kommunisere våre tiltak, være tilpasningsdyktige og skape trygghet om at vi tar dette på alvor.

Har de siste ukene skapt nye idéer, tankesett eller muligheter for Huurre?

-Siden vi er en prosjektbasert virksomhet med prosjekter i hele landet, så har vår reisevirksomhet gått betydelig ned. Dette er både utfordrende, men også en dytt i riktig retning til å spare miljøet.

-Dette har krevd at mange av våre ansatte har måttet mestre en rekke digitale verktøy på rekordtid, noe som vi ser på som en stor bonus for hvordan vi skal drive prosjektene våre når den normale hverdagen er tilbake. 

-Vi har jo også alltid hatt et fokus på hygiene og vi merker at vi er meget tilpasningsdyktig når det kommer til å kunne håndtere slike ekstreme tiltak som er blitt innført. Dette er veldig betryggende å vite for en bedrift.

Betydelig ordrebok
Huurre har så langt unngått permitteringer og virker til å ha god kontroll i en krevende tid, men hvordan står det til med ordreboken? Har dere kapasitet til å ta på dere flere oppdrag over påske, og hvilke står i så fall øverst på ønskelisten? 

-Vi er i den heldige situasjonen at vi har en betydelig ordrebok og en jevnt fordelt prosjektmiks. Dette gir oss trygghet og forutsigbarhet. Krisen gjør likevel at prosjekter kan bli stengt, utsatt eller avbestilt.

-Det er derfor alltid kjekt med prosjekter som skal gjennomføres med litt fleksibilitet, slik at man kan omdisponere ressurser dersom uforutsette ting gjør at man må ombemanne i forhold til opprinnelige planer.

Norsk Byggebransje på LinkedIn
Følg Norsk byggebransje på Instagram|Norske Byggeprosjekter

Vi takker for praten og ønsker deg og alle Huurre ansatte en flott påske, som for din egen del blir tilbrakt hvor?

-Hjemme med familien, god mat, båtpuss, turer med hundene, en og annen joggetur og andre hage- eller oppussingsprosjekter, som min kone garantert setter i gang iløpet av uken avslutter Hegland.

Om Huurre Norway 
Huurre Norway sin visjon er å være «best før, under & etter» og de har et mål om å være en av landets ledende entreprenører innen sitt fagfelt. Deres leveranser strekker seg fra små kjølerom og fryserom, til store næringsmiddelbygg for matproduksjon, innfrysing og temperert oppbevaring. 

Nøkkelkompetanse er lave temperaturer, kondenshåndtering, og hygiene, i tillegg til høy servicegrad og et ønske om å begeistre alle kunder. Huurre er landsdekkende og har kontorer i Asker, Bergen, Trondheim, Stavanger og Tromsø, samt et eget panelsenter i Namsos, hvor de har et stort lager av sandwichpaneler.

Her utvikler bedriften skreddersydde løsninger til næringsmiddelindustrien, i tillegg til at de er en av landets største produsenter av beslag. Huurre har også en søsterbedrift i Sverige, med likt forretningsområde.