Hultafors Group kjøper Fristads, Kansas og Leijona for å skape et markedsledende varemerke- og tjenestetilbud i Europa
Ved å slå oss sammen vil vi kunne skape en bredere portefølje av konkurransedyktige merkevarer, og vi tar sikte på å tilby det beste servicetilbudet. Sammen vil vi ha tilgang til ledende kompetanse og vil kunne fortsette å være i forkant med produktinnovasjon og bærekraft. Ill: Hultafors Group
Sist oppdatert: 14-12-2020

Hultafors Group med storoppkjøp 

Hultafors Group melder at de har signert avtale om oppkjøp av Fristads, Kansas og Leijona. Blir oppkjøpet godkjent vil det skape et markedsledende varemerke- og tjenestetilbud i Europa.

Oppkjøpet, som er underlagt godkjenning fra relevante konkurransemyndigheter, er en del av Hultafors Group sin strategi for å videreutvikle og ytterligere vokse innenfor ledende merkevarer i bransjen personlig verneutstyr i Europa og Nord-Amerika.

Fristads, Kansas og Leijona er velkjente merkevarer innen profesjonelle arbeidsklær for en rekke sluttbrukere, og er til stede i flere europeiske land med et betydelig fotfeste i sine nøkkelmarkeder Sverige, Danmark og Finland, skriver Andreas Ytterdal, MD Hultafors Group Norge i en melding. 

Vårt oppkjøp av disse merkene er gjort for å kunne øke kundeverdien, og vi er veldig glade for de mulighetene denne kombinasjonen skaper.

Ved å slå oss sammen vil vi kunne skape en bredere portefølje av konkurransedyktige merkevarer, og vi tar sikte på å tilby det beste servicetilbudet. Sammen vil vi ha tilgang til ledende kompetanse og vil kunne fortsette å være i forkant med produktinnovasjon og bærekraft.

Etter gjennomført oppkjøp vil Fristads, Kansas og Leijona operere som en egen frittstående enhet under ledelse av Anders Hüsle, for tiden CEO i Fristads, innenfor Business Unit Workwear hos Hultafors Group. Det er vår intensjon å videreutvikle disse merkene med fokus på innovasjon og bærekraft.

Transaksjonen forventes å være klar i løpet av første kvartal 2021 og er underlagt vanlig konkurransegodkjenning. Inntil da vil vi fortsette å operere som to selskaper. Gjennom denne prosessen vil vi fortsette prioritere vårt fokus på våre kunder og deres behov.

Vi er veldig glade for mulighetene denne kombinasjonen skaper. Ettersom Fristads, Kansas og Leijona vil være en del av Hultafors Group sin merkevareportefølje, vil vi fortsette å tilby produkter og løsninger som gjør arbeidsdagen tryggere, enklere og mer produktiv for profesjonelle brukere.